Här hittar du en enkel steg-för-steg-guide för hur du laddar ner och installerar TeamViewer på din Windows- eller Mac-dator

Så här får du hjälp online via TeamViewer:
  1. Öppna din webbläsare (t.ex. Chrome, Firefox, Safari eller Edge).
  2. Gå till webbsidan: https://datorhjalp.se
  3. Klicka på menyn Tjänster och välj Datorhjälp online.
  4. På sidan som öppnas, klicka på knappen eller länken för att ladda ner programmet.
För Windows-användare:
  1. När nedladdningen är klar, öppna filen (du hittar den ofta längst ner i webbläsaren eller i mappen Hämtade filer).
  2. Följ instruktionerna på skärmen för att köra och tillåta programmet.
  3. Klart! Nu är du redo att få hjälp online via TeamViewer.
För Mac-användare:
  1. När nedladdningen är klar, öppna .dmg-filen (oftast i Hämtade filer).
  2. Dubbelklicka på TeamViewer-ikonen för att starta installationen.
  3. Dra TeamViewer till mappen Program om du blir ombedd.
  4. Öppna TeamViewer från Program-mappen.
  5. Första gången du startar programmet kan du behöva godkänna säkerhetsinställningar:
    • Gå till Systeminställningar > Säkerhet och integritet.
    • Klicka på Lås upp-ikonen längst ner till vänster och ange ditt Mac-lösenord.
    • Under fliken Integritet, ge TeamViewer tillgång till Skärminspelning, Åtkomst för hjälpmedel, och ev. Fullständig skivåtkomst.
  6. När detta är klart är du redo att få hjälp online via TeamViewer.